Trodde jag ja!

Nu är jag trött, grinig och har jävulskt ont i ryggen.
Skit! Jag som trodde jag blivit av med mitt taggiga humör. Men icke sa Nicke!

Vet inte riktigt varför jag är så grinig just nu. Kan bero på att jag är så otroligt trött och har så ont.
Kan bero på stress.
Kan kanske bero på en kombo av de två alternativen + skuldkännslor över just det.
Tycker inte att jag ska gnälla på att jag är trött då jag slipper kliva upp kl 08 el tidigare.
Eller på att jag har ont då min sambo alltid har ont i sina ben och egentligen i höft och rygg på grund av benen.
Stress...HA! Inte heller nått jag borde ha när syster jobbar och sliter, tar hand om fyra barn (och om det bara räckte där för henne...nä. Fattar inte hur hon orkar).

Visst kan man inte jämföra sig med andra. Men när andra i min omgivning har det värre och jag gnäller så känns det så jävla fel.

Min fantastiska sambo brukar säga "Det blir inte bättre av att gnälla. Men det känns bättre, så då är det ok".
Helt underbart sagt. Tänkt på det idag. Men känner mig fortfarande som en skurk.

Kanske kan berätta en del om varför jag känner mig stressad. Bröllopet! Det är egentligen den största delen...vilket gör mig ännu mer irriterad. Vill inte vara en bridezilla (Tycker inte jag är det), tycker ju själv att planera ett bröllop ska vara kul, annars känns det ju inte som någon idé....eller hur?
Jag brukar kunna ta det lugnt och inte stressa upp mig inför saker, det blir som det blir...
Fast bara jag får vissa saker klara på "panik-listan" så borde det bli lugnare...fast jag vet ju inte.
Trista är att jag tyvärr inte känner stöd ifrån min kära sambo eftersom han har stressen åt andra håll och kan inte hjälpa mig. DÄR ligger en stor stressdel - han är stressad över annat (det påverkar mig som fan) och så kanske jag behöver ta avgörande beslut för bröllopet men behöver hans "godkännande", eller bara ens bolla ideér, då känner jag att jag stressar upp honom mer. *suck*

Tur som är har jag fantastiska vänner och familj som ställer upp när det behövs.
Som nu försöker (och lyckats...iaf lite...inte kännt efter riktigt) en gó vän muntra upp mig. ^^

Hm...finns ju fler saker som stressar upp mig...men det va väll mest om bröllopet jag behövde få ur mig.
Känner mig nog lite lugnare nu. Ska sippa i mig den liiiiiiilla vinslatt jag hitta, och snart krypa ner i sängen igen för ett nytt försök att sova.

God nattt......hoppas jag.

Bröllopsklänning påbörjad! ^^

Gissa vem som är på gott humör igen....JAG! ^^
Har haft en riktigt taggig vecka innan, bitter, arg och låg. Javisst var det en typisk PMS-vecka, men nu är den över och ni slapp läsa ett bittert inlägg, för jag hade inte tid att blogga heller.

Har haft en skitbra dag.
Nadia ringde och kom förbi på en "snabbfika". Fick en rosa tvål som såg ut som en spåkaka som luktade guuuudommligt! Jag hade sytt en liten överraskning till henne också.
En "kaffeluva"!

Har flera gånger tänkt att hon behövt en. Kaffet blir kallt så fort.
Hon hade tänkt att skaffa en, och blev jätteglad. Spec över ugglan på. ^^

Träffade syrran sen för fika i stan och vi tittade seconhandkläder i en otäck liten butik med snobbiga östermalmstanter.

Sen dagens höjdpunkt! Träffade hon ska sy upp min bröllopsklänning! Helt underbar tjej. Som jag faktiskt kände igen från när jag köpte min första korsett för ca fem år sedan. Hon tyckte skissen var bra och gillade designen.
Så jag kommer få min egendesignade klänning! *lycklig* Fick prova ut en korsett som exempel på modell för hur min korsett till klänningen ska se ut. Underbar korsett, finare än den jag har, den här gick ner mer på höften och vilken midja jag fick....wow! Fick grymma timglasfiguren. Jag är så nöjd. ^^

På vägen hem gick jag in på Emmaus...igen. ;)
Såklart att jag hittade nått igen. Där hittar jag alltid nått. Min plånbok älskar det stället, får mycket för pengarna.

Tre plagg för en 100-lapp! Det tredje plagget som inte är med på bild, är en en röd sexig underkjol med röd spets för en 10kr!


Mera pyssel.

Har inte hunnit med så mycket bröllopsplanering som jag hoppats.
Men är inte bitter för det, haft en av det bästa vänner man kan ha på besök -Andreas.

Har också varit en sväng till farmor och plockat äpplen och kommit hem med fyra plastkassar fulla med äpplen. Ser inte fram emot att ta hand om allt imorn. Eller, ser lite fram emot storbakandet. Tänkte baka sjukt många äppelmuffins (inte så mycket socker i dom), som vi kan frysa in.

Nu har jag gett upp sommarn. Igår känndes som första riktiga höstdagen. Så nu ska jag "höst-städa och pynta" hemma. Dvs, ta fram massor med ljus och byta gardiner m.m. till varmare färger.

Har hunnit med lite pyssel också.
Förvandlat en gammal gigantisk kjol till en höstklänning.
Jag tog ju dumt nog ingen förebild. Måste komma ihåg sånt.
Såhär blev den...

Japp, jag har pysslat med textilpennor igen. Älskar flugsvampar, de är vackra tycker jag.
Baksidan:

Får försöka fixa en bild med den på.

Snabbpiffade till en kjol i bara farten.. ^^

 
Fortsätter med mitt hösttema, eller flugsvampar. (Kommer ta fram mina flugsvamp-ljus).

Hej hopp gummi-.....!

Dag på stan.

Ska börja inlägget med lite nytt pyssel jag haft för mig.

Hade med den här tröjjan i ett tidigare inlägg när jag hade fyndat den, men skulle "fixa" till den lite.
Gamla Inlägget: http://susenbusen.webblogg.se/2011/may/utkast-maj-27-2011.html

Blev lite fix på den men på fickorna istället. Åter igen säger jag bara att jag älskar textilpennor.
Blir mer sånt på andra klåder så ska måla upp lite körbär och annat.

Litet smakprov på vad jag pysslar med nu.... som ska bli klar senast i helgen.

Så håll utkik ;)


Haft en skittrevig dag på stan med Emma och Emelie.
Vi skulle väll egentligen fika...men blev mest choppingrunda. ^^

Fyndat (..igen).

Gått bananas på neongula temat (iaf på fester som tn). Så fyndade lite dreads för halva priset. Ångrar nu att jag inte köpte de röda också, men har jag tur finns de kvar när jag ska in till stan för att träffa de som ska sy upp min bröllopsklänning. Neongula armband och en riktigt fin ögonskugga, behöver bara en primer så den sitter en hel kväll.
Gick in på br och kunde iiiinte låta bli att köpa dom här. Sista som fanns kvar dessutom.


De hade massor av stånd på sergel med dilikatesser från olika länder. Blev en ost med vitlök och örter.
Kunde inte låta bli att köpa gott vin till osten....va inte tänkt att bli just Motörhead-vinet, men blev tokglad att det fanns. Annars måste man beställa. Kan rekomenderas, vinet är riktigt gott.


Sist men inte minst tog Emelie med sig filmer hon laggt upp för att sälja som hon laggt undan för mig.

Skönt att ha vissa av dessa filmer i hyllan..igen. Dumma jag har lånat ut filmer utan att skriva ner. Så The Cannonbal run, Kill bill 1 och 2 och MIB har jag haft tidigare och inte fått tillbaka. :(
Tittar nu på klassikern Gremlins...och knner att jag måste skaffa tvåan också. ;)

Jo. Lite nyheter om fiskarna. De är inte lika rädda längre, eller så har de vant sig vid mig framför allt. Sambon är de fortfarande lite rädda för. Tre av dom har fått namn. Ponyo (är en av de minsta och modigaste, eller oräddaste iaf), Sosuske (ja de är döpt efter Hayao Miyazakis film Ponyo), och den som är bara grå heter Sparven. Tanken är att resten av fiskarna ska få japanska namn, men har inte hittat klockrena namn som passar än...

Planering med stort P!

Är lite sjukling idag också, en envis förkylning som hållt i sig i två veckor. :(
Men passar då på att spendera hela dagen till bröllopsplanering istället.
Får lite lätt panik över de sjukt långa listorna på vad som ska göras. Mest panik har jag att vi inte fått iväg alla kort ännu och att hon jag tänkt skulle sy upp min klänning ännu inte svarat på mitt mail.
Om hon inte gör den så har jag ingen back-up-plan. Vill inte ha en traditionell vit brudklänning. Utan min som jag ritade upp för många år sedan.

Sammtidigt gör jag spellistor på spotify för bröllopsfesten. Och jag är uppriktigt bitter att Janne Schaffers Norrland inte finns där!
http://www.youtube.com/watch?v=q-4PZ_Kb9hw&feature=related
(irriterad också på att jag inte vet hur lag lägger upp youtubeklipp på bloggen)

Lyssnade på "Norrland" på youtube och tanken slog mig att -Tänk om någon skulle fixat så Janne Schaffer skulle spela den låten på bröllopet. Blev helt tårögd av tanken.
Men som om det skulle hända (ja, kanske om man hade haft ett myyyyycket fetare bankkonto så man kunde betalat honom för att spela-han lär knappast ta en struntsumma).

Oj, så bitter jag låter nu.

Närå är inte bitter. Låter nog alltid bitter när jag känner mig stressad över något.
Imorn kanske om jag känner mig kry nog ska jag kolla på bröllopsskor. ^^

Nya vänner. ^^

Igår blev äntligen det sista viktiga klart med stora akvariet....
så vi köpte nya kompisar....Koifiskar.



Har inte hittat på något namn åt dom än....
Ska köpa ett stort tvådelat sjuket skepp och lägga i också. Men det blir senare.
Sååå glaaad över mina nya fina vänner :D *glädjeskutt*

RSS 2.0