Shopping

Tänkte visa upp lite shoppingfynd. ^^

Halva reapriset på kläderna så blev ju nästan gratis. :) Vitt! Ja jag vet chockande eller hur? Nu när jag minskat i vikt tycker jag ju att lite färg eller ja annat än svart kan va trevligt. Vill egentligen ha färg...men svår vana att bryta från basfärger och det finns ju nu nästan bara den äckliga laxrosa färgen :P Hittade ett fint diadem i rött också, min färg. :)

På luvtröjjan ser man nått mysko påsytt som jag tror ska föreställa en fjäril, den har jag tagit bort och funderar på att sy dit "tattoo-svalor". Så som bilden ungefär:

(Inte jag, lånat bilden på googlesökning. Men jag skulle gärna vilja ha sånna tattoos)

Kunde inte låta bli att köpa en bukett rosor också till min älskling. ^^


Visserligen inte köpt igår, men för kanske 2-3 veckor sedan. Behövde nån fin klänning att ha till Johannas bröllop som är på söndag om en vecka. Plus hade tänkt hha samma klänning på syrrans examensmiddag som är på fredag. Blev riktigt kär i den. ^^

Här är skorna jag tänkt ha till.

Funderar på om jag kan ha dom på farfars begravning också....men är osäker på om de är fööör....hm..."sexiga"..?! Kan jag ha dom? Eller ska jag skaffa mig ett par vanliga svarta pumps? Har inga propra snygga skor som funkar.


Har alltid letat efter en snygg döskallering, men bling, bling. Så tog ett riktigt glädjeskutt när jag hittade den här. Spindelörhängena med svart strass har jag också letat efter. (har på mig en så därför är det bara en på bilden).

Ska ha min fina ring och spindelörhänget ikväll när jag ska till Micaela på parrrty. Men vad jag ha på mig för kläder har jag ingen aning om. Nästan svårare nu när jag har massor av kläder jag kommer i och sitter snyggt.

Jag har mindre än ett kg kvar till att ha gått ner 30 kg! :D

Har målat naglarna färdigt iallafall. ^^


RIP

Nu var det riktigt längsen jag bloggade.
Finns så mycket jag velat blogga om...men orken coh tiden har inte funnits. Plus en dum dator (den är fortfarande dum).

Stor anledning till att orken inte funnits de sista två veckorna har varit farfar.
Underbara, fantastiskta farfar gick bort för två veckor sedan.
Väntat, tyvärr. Tog det rätt bra när man insåg att det inte var långt kvar och att det är bättre att han fick somna in än, bli en grönsak.
När pappa ringde och berättade att han hade gått bort under natten tog jag det också rätt bra tills jag la på...då kom det som ett slag i magen och fick kämpa för att hålla tårarna tillbaka.
Var hos en kund och jobbade, jag gråter aldrig när det finns folk i närheten. Har tom lite svårt inför sambon, även om jag ibland önska att jag bara kunde släppa och få gråta ut i hans famn.

Kommer alltid minnas farfar med sina historier, sitt korsord, sitt skratt, hans glada humör och hans toffsar ur öron och näsa (tyckte alltid det såg så roligt ut de sista 10 åren när han hade rakat sig och inte ansat öron- och näshåren som stack ut som vita små tussar), själklart kommer jag också minnas hans kärlek till farmor.
Jag och mamma hade spontanhälsat på farmor och farfar en gång för kanske 5-8 år sen, vi stannade inte för farmor skulle på syjunta. Farfar sa "Hon ska på syjunta, och sen kommer hon hem till mig" Han sa det så kärlekfullt och så glad över tanken att hon skulle komma hem snart igen.
De har varit sen dess mina förebilder. De har varit gifta i ruskigt många år, va skitmånga år sedan de firade guldbröllop (50år) och att vara så söta mot varann efter så lång tid är underbart. Pigga var de oxå fram till ca 2 år sedan då farfar blev sjuk. 90 åriga Farmor är fortfarande pigg tack o lov. Farfar skulle fyllt 94 år denna sommar.
Tankarna går mycket till farmor.

Fick reda på igår att begravningen blir om två veckor. Ska köpa vattenfast mascara imorgon. Tror inte jag kommer kunna hålla tårarna tillbaka på begravningen. Ska träffa både mamma och syrran om en vecka också, och vet ju att de kan brista rätt lätt och då kommer jag inte heller kunna hålla mig. Kommer se ut som Lille skutt.

Ska försöka fortsätta bloggandet nu. Har gjort lite pyssel jag tänkt visa upp. ^^
Men till dess....

RIP Kära farfar. Du kommer för evigt vara saknad och älskad.

Sötnosar

Äntligen är deklarationen inne.
Sambon sa att i år kommer vi deklarera klart minst en vecka innan och iiiinte åka nåra timmar eller timmen innan tolvslaget sista dagen. Den lämnades in kl 22. :P
Åkte in på mc, fyyyy fan vad kallt. Tänkte efter en km, Huuuur fan ska jag klara åka in till stan och tillbaka. *brr*
Inte konstigt att man frös så fruktansvärt, kollade hur kallt det var när vi kom hem igen....0,5jävla grader. :P
Mina tår var helt bortdomnade när vi kom hem...kändes som om jag gick på bomull.


Min kärlek till minigrisar blir bara större och större. Längtar nu så fruktansvärt efter en liten kofläckig minigris.
Kan se mig gå på promenad med min lilla Bacon (Ja han ska heta det) i koppel.
Ikano Bank har sötaste reklamen någonsin:
http://www.youtube.com/watch?v=184TXuCOGH0 (Har fortfarande inte luskat ut hur jag gör för att det inte bara ska bli en länk till youtube. Vet någon hur man gör på denna bloggsida hör av dig)
Det där skulle kunna vara min sambo med sin lilla minigris.
Trista är att just nu inför bröllop och sånt har vi inte tid med en liten sötnos. Vill ju inte att den ska komma in i ett rörigt och stressigt hem det första den gör. Men efter bröllopet kanske. ;)
Kolla bara in dessa toksöta småttingar. *KÄR*




Weddingplans..

Nu börjar det bli dags att börja med bröllopsplanera på riktigt.

På tv4 går nu "Fyra bröllop", det är fyra bröllop där brudarna går på varandras bröllop och betygsätter, den som får mest poäng får en bröllopsresa. Förra veckan var det ett Rock/Rockabilly-bröllop och filmstjärne-tema, blir också sugen på att ha ett tema.
En sak är säker - Vattenfast smink är ett måste! Kan ju knappt hålla tårarna borta bara av att titta på bröllopen på tv, och vet ju hur grinfärdig jag var när min älskling stod på knä och frågade om mitt finger. Jag sa ju inte ens "ja"...jag vågade inte öppna munnen för att få fram det dära ja-et så jag knep ihopp munnen nickade ivrigt och lät "MMMMmmMM". ^^
Kommer inte våga titta på någon under cermonin, ser jag någon tårögd börjar jag ju grina. Såg att pappa var tårögd när min brorsa gifte sig...shit, att just pappa var tårögd var nog värst eftersom han är tystlåten när det kommer till kännslor...lite stel, fast familjen kan läsa honom rätt bra ändå. Kommer jag se honom tårögd kommer jag inte kunna hålla tårarna tillbaka.

Är riktigt glad att vi delar upp bröllopet med cermoni med familj (ja och närmaste vänner som i stort bara är bestman och maid och honor), eftersom familjen inte dricker och är lite...hm..gammeldags och de skulle bara känna sig obekväma med ett gäng partyglada människor. Blir litet och lugnt bröllop.
Men vi ville ju ha festen också, så den har vi någon vecka efter för alla vänner som vill fira och parta med oss.
Har inte hittat någon lokal för festen än...så tipps på lokal i stockholmsområdet är välkommnande. :)

Ringa och boka kyrka ska vi göra denna vecka. Shoppa scrappingpapper och matrial till inbjudningskorten till själva bröllopet måste snart göras eftersom de tar lite tid.
Ska försöka kontakta dom som ska sy upp min klänning snart också, de får ju inte ta måtten än eftersom jag kommer gå ner mer i vikt tills bröllopet. Men vill att det är grönt att de syr upp den och de vill nog ha skissen (Har designat klänningen själv) och veta vilka matrial jag vill ha till klänningen. 
Det är så sjukt många saker som måste planeras, massa detaljer. Hövva!

Känns nästan som om bröllop är en trend just nu, känns som alla plötsligt gifter sig. Eller så är det väll att jag blivit äldre och det börjar bli dags för "folk" omkring mig. Haha, åldersnojja. ;P
Min sambos syster gifter sig om snart två månader. Inbjudan kom som en riktig överraskning, var inte alls beredd på det. Ser massa fram emot hennes bröllop. :)


RSS 2.0