Bloggflytt!!!

Nu har jag bytt bloggsida!
Hitta mig här http://susen-busen.blogspot.com/2012/02/bloggflytt.html

Bilder!

Igår fotades det för fullt!
Hade gärna bloggat redan igår och laggt upp lite smakprov, men var så trött och frusen när jag kom hem.
Det va 16 grader inomhus.
Så här låg jag i schäslogen med långärmad varm klänning, termoleggins, raggisar, snuttens varma luvtröjja, under fetaste varmaste pläden..och frös. Var nog lite övertrött också efter att ha sovtit och käkat dåligt.
Hade man inte sett lite av bakrunden hade det sett ut som om jag låg i nått tält på fjället.
Idag ser jag ut som en emo-unge med luvtröjjan på igen med luvan uppe. Det är pisskallt idag också.
Men som jag berättat tidigare så ska bloggen piffas till ordentligt och bilderna vi tog igår kommer va en del av upppiffningen så ni kommer mest få se lite smakprov från gårdagen. Fotografen vill nog också ha en chans att klippa och fixa till bilderna lite.
Hade en fantastisk dag hos Emelie igår. Jag såg henne innan jag träffade henne...hehe. Låter lite konstigt eller hur. Men hon var med i Expressen igår så köpte tidningen efter vägen.
Hon är så duktig fina Emelie. Kolla gärna in på hennes sida. http://www.livutansocker.se/
Det blev många miner, skratt och en katt som sprang runt benen.

En filt...eller två, eller tre och kanske ett täcke.

Hoppas den här dagen blir bättre.
Fortfarande inget vatten, fast maken jobbar på det nu.
Det är så jävla kallt...inomhus också! Sitter med flera lager med varma kläder och fryser ändå.
Min rygg vägrar inse att sängen ÄR skön.
Bytte bäddmadrass för en vecka sedan. Från att vara supermjuk till en lagom mjuk/hård. Trodde väll ryggen skulle vänja sig, men nu har det gått en hel vecka och det har nog snare blivit sämmre de senaste två nästterna. Kan knappt komma ur sängen på morgonen för jag har så ont. Sen tar det någon timme eller två eller tre innan ryggen blir någerlunda ok igen. *suck* Måste lösa detta problem....eller kan ryggen vänja sig efter en vecka till?? eller blir det bara sämmre då??
Är sugen på att fortsätta sy förklädet och påbörja ett annat, men kylan i pysselrummet gör att min kropp bara vägrar gå in där. Kanske får vi tillräcklig fart på värmen snart.
Det enda som känns lockande nu är att kura under en filt (eller två, eller tre och kanske ett täcke) i soffan och titta på en film. Problemet är att jag är för rastlös för att sitta still och göra ingenting så måste pyssla med något sammtidigt....men vad? Nått som man kan göra under en filt (eller två, eller tre och kanske ett täcke).
Hjälp, vad ska jag hitta på?
Två saker är jag lycklig över idag iaf.
1. Jag slipper gå ut.
2. Det fanns tillräckligt med vatten för att jag skulle kunna fixa lite kaffe. :9
Hej hopp. Får se om det blir en mer vettig dag än att sitta vid datorn och klaga.

Lite pyssel.

Det bidde lite pyssel under kvällen.
Men suget att sitta vid symaskinen va inte tillräckligt stort så fick bli smycken istället.
Plockade fram kläder till måndagen PinUp fotografering och insåg att ett vanligt vitt pärlhalsband fattades.
Och vipps har jag gjort två stycken.
Tyckte jag skulle matcha upp saxörhänget jag köpte häromdagen med ett litet knappörhänge. ;)
Kanske inte den bästa bilden :/ Jag gjorde en till :)
Av bara farten gjorde jag en körbärsring och ett sött litet armband.
Funderade på förut att göra ett körsbärsörhänge i blått, gjorde inte det och tänkt flera gånger på sista tiden att det skulle passat fint med det dära örhänget. Så...nu har jag gjort det.
Blir eventuellt fler knappörhängen framöver, då kommer jag visa hur man gör. Det är supersimpelt. :)

Lite bitter.

Festen blev inställd. *suck*
Va först det bara mina närmaste vänner som jag spenderar mest tid med som kunde komma, sen blev det bara två kvar. Dessutom strular vattnet (har egen brunn så det har väll frusit någonstans) igen, strulade igår också.
Så det känndes som om det va bäst att ställa in festen.
Men får lite hjälp att äta upp tårtan imorn. Snutten och jag har tagit varsin bit nu. Han älskade tårtan,  jag va inte lika förtjust. Jag är ju inte så förtjust i sötsaker längre. Gillar baka men inte äta det. Tur att min make är gottegris. ;)
Ska dela med mig av bilder på min choklad, hallon och gräddtårta.
Meeeen! Nu har jag tid att sy klart förklädet och kanske hinna med massor av annat pyssel till fotningen på måndag. Kanske ska börja plocka ihop skor, kläder och smycken idag. ;)
Återkommer kanske redan ikväll om jag hunnit pyssla ihopp nått. ;D

Katter!

Katter, katter, katter.
Vart jag än tittar ser jag katter. På facebookuppdateringar, bloggar, Youtubeklipp, reklam...
Saknar verkligen ha en kisse under mitt tak. En störig typ med rejäl personlighet och riktigt kelig.
Som min älskade Tussen eller Sammy.
Tussen är död sen några år tillbaka, men tänker på honom än. Vackraste katten någonsin, svart och vit med en lite xtra bred svart nos. Han var en riktig jävla bulldozer. Stark och krallig, jagade bort rävar och rådjur, ja allt som kom in på hans revir. Förutom människor, han var rädd för alla utom familjen. Han var en riktigt sällskapssjuk rackare. Han gick i lina runt hela tomten, men han trasslade in sig titt som tätt. En gång såg vi hur han kom ur trasslet själv (runt träd och buskar m.m.) för att vi råkade skrämma honom med kräsklipparen, han hade asså trasslat in sig med flit för att få lite uppmärksamhet. ;D Smart rackare.
Sammy som flyttade med päronen 40mil norrut saknar jag massor!
Han är en rejält bråkig sak. Hittar på bus och sattyg med flit, bara för att busa och få uppmärksamhet. Svårt att tro att den katten är gammal idag. Sammy är min lilla bäbis. På morgonen är han xtra sällskapssjuk, han skriker och gapar och jag tror han vill ha käk, men nää, han tittar på mig med sina stora ögon. Jaha! Då ska han lyftas upp i famnen, han klammrar sig fast i axeln, myser och spinner. Då får jag inte sätta mig ner, inte stå still, helst ska jag gå omkring, prata el nynna medans jag gosar med han.
Bortskämmda lilla gubbe. ;D
Här är min lilla Sammy:
Syns inte så väl, men han ligger på en rejäl hög med kuddar. Han älskar stora kuddhögen i soffan.
Prinesen på ärten.
Skrev ju lite tidigare om att jag skulle baka idag. Tårtbottnen är klar och svalnat. Väntar nu  bara på att hallonen ska tina klart.
Katt igen! Min köks-timer. Så söt, ser ut som Emelies katt Frasse om han vorre vit. Tjock, dryg och bara ÄR! :)

Tårta!!!

Bidde inge nytt pyssel de senaste dagarna :(
Har inte haft tid. Men idag ska jag baka tårta! Snutten (dvs min make), fyllde ett till gubbår förra helgen så det ska vi fira imorgon. Blir bara några få av de närmaste som det ser ut som, alla kottar var upptagna.
Meeen mer tårta till oss andra. :D
Detta blir tredje(!) tårtan jag gör till snutten, jag gjorde en stor smörgåstårta till honom förra veckan som han tog med sig till jobbet. Den blev riktigt uppskattad och försvann i ett naffs! Sen ville han ha en till att mummsa på hemma och på söndagen skulle Micke komma på besök så han fick också smörgåstårta. Som inte försvann lika fort....men nästan. Fick massa komplimanger för den smörgåstårtan också. ^^
Men idag ska jag iiiinte göra en smörgåstårta, utan en mummsig vanlig tårta... eller vanlig och vanlig, det kommer inte vara den tårta jag brukar göra, som är med annanas och mandariner. Denna tårta ska bli med smarrig choklad och maaaaaaassor av hallon! :) Hoppas som fan på att den blir som jag tänkt.
Här är smörgåstårtan snutten tog med sig till jobbet:
Och här är den han fick dagen efter.
Tårtan jag kommer göra idag får ni se tidigast imorn.

RSS 2.0