Katter!

Katter, katter, katter.
Vart jag än tittar ser jag katter. På facebookuppdateringar, bloggar, Youtubeklipp, reklam...
Saknar verkligen ha en kisse under mitt tak. En störig typ med rejäl personlighet och riktigt kelig.
Som min älskade Tussen eller Sammy.
Tussen är död sen några år tillbaka, men tänker på honom än. Vackraste katten någonsin, svart och vit med en lite xtra bred svart nos. Han var en riktig jävla bulldozer. Stark och krallig, jagade bort rävar och rådjur, ja allt som kom in på hans revir. Förutom människor, han var rädd för alla utom familjen. Han var en riktigt sällskapssjuk rackare. Han gick i lina runt hela tomten, men han trasslade in sig titt som tätt. En gång såg vi hur han kom ur trasslet själv (runt träd och buskar m.m.) för att vi råkade skrämma honom med kräsklipparen, han hade asså trasslat in sig med flit för att få lite uppmärksamhet. ;D Smart rackare.
Sammy som flyttade med päronen 40mil norrut saknar jag massor!
Han är en rejält bråkig sak. Hittar på bus och sattyg med flit, bara för att busa och få uppmärksamhet. Svårt att tro att den katten är gammal idag. Sammy är min lilla bäbis. På morgonen är han xtra sällskapssjuk, han skriker och gapar och jag tror han vill ha käk, men nää, han tittar på mig med sina stora ögon. Jaha! Då ska han lyftas upp i famnen, han klammrar sig fast i axeln, myser och spinner. Då får jag inte sätta mig ner, inte stå still, helst ska jag gå omkring, prata el nynna medans jag gosar med han.
Bortskämmda lilla gubbe. ;D
Här är min lilla Sammy:
Syns inte så väl, men han ligger på en rejäl hög med kuddar. Han älskar stora kuddhögen i soffan.
Prinesen på ärten.
Skrev ju lite tidigare om att jag skulle baka idag. Tårtbottnen är klar och svalnat. Väntar nu  bara på att hallonen ska tina klart.
Katt igen! Min köks-timer. Så söt, ser ut som Emelies katt Frasse om han vorre vit. Tjock, dryg och bara ÄR! :)

Kommentarer
Postat av: Linda H

Katter äfger! och vaaart har du hittat den där söta köks-timern?? vill ha :D

2012-02-03 @ 18:37:39
URL: http://lindamerja.wordpress.com
Postat av: Johanna aka Retrolover

Heeej! Tack igen för att du kommenterar, det uppskattas!

Du frågade om det finns något jag saknar på din blogg. Nej inte direkt men det finns saker som jag gärna vill se mer av: dig! Bilder på dig o dina kläder osv. Sen tycker jag att det är bra att du ska fixa din blogga utseende för den är lite jobbig att läsa med så mkt text o färg i bakgrunden osv.

Vad tycker du om min blogg, vad vill du se mer av?

Kul att vi gör detta! Kram rockabillytjejen

2012-02-04 @ 12:54:12
URL: http://retrolover.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag drömde om katter inatt!!! :O Konstigt nog inte mina egna för en gångs skull, annars brukar de va bra på att spöka i mina drömmar. Men Frasse va med, och en hel hög andra. Vi hittade en kattunge utan för mitt fönster, den va rädd men vi försökte hjälpa den in. Jag försökte ta upp den i famnen och lugna den, och efter några försök så tog jag ner den till de andra katterna i köket och gav den mat. Då förstod den att jag ville den väl så då blev den lugn och kände sig som hemma, när den fick äta lite köttbullar och korv som de andra bortskämda feta katterna där tydligen fick. Haha. Jag vill verkligen också ha en kisse! Saknar så det lurviga lilla sällskapet. ^^

2012-02-05 @ 09:03:54
URL: http://bluemasquerade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0