Bröllopsklänning påbörjad! ^^

Gissa vem som är på gott humör igen....JAG! ^^
Har haft en riktigt taggig vecka innan, bitter, arg och låg. Javisst var det en typisk PMS-vecka, men nu är den över och ni slapp läsa ett bittert inlägg, för jag hade inte tid att blogga heller.

Har haft en skitbra dag.
Nadia ringde och kom förbi på en "snabbfika". Fick en rosa tvål som såg ut som en spåkaka som luktade guuuudommligt! Jag hade sytt en liten överraskning till henne också.
En "kaffeluva"!

Har flera gånger tänkt att hon behövt en. Kaffet blir kallt så fort.
Hon hade tänkt att skaffa en, och blev jätteglad. Spec över ugglan på. ^^

Träffade syrran sen för fika i stan och vi tittade seconhandkläder i en otäck liten butik med snobbiga östermalmstanter.

Sen dagens höjdpunkt! Träffade hon ska sy upp min bröllopsklänning! Helt underbar tjej. Som jag faktiskt kände igen från när jag köpte min första korsett för ca fem år sedan. Hon tyckte skissen var bra och gillade designen.
Så jag kommer få min egendesignade klänning! *lycklig* Fick prova ut en korsett som exempel på modell för hur min korsett till klänningen ska se ut. Underbar korsett, finare än den jag har, den här gick ner mer på höften och vilken midja jag fick....wow! Fick grymma timglasfiguren. Jag är så nöjd. ^^

På vägen hem gick jag in på Emmaus...igen. ;)
Såklart att jag hittade nått igen. Där hittar jag alltid nått. Min plånbok älskar det stället, får mycket för pengarna.

Tre plagg för en 100-lapp! Det tredje plagget som inte är med på bild, är en en röd sexig underkjol med röd spets för en 10kr!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ååååhhh vilken fin tröja!!! :D Vill också ha en sån! :D Jag hittar aldrig några fyndkläder på second hand... :/ Fast iofs letar jag inte längre...



Vad roligt att höra med klänningen! Jag är så sjukt nyfiken! ^^ (Men gud vad ska JAG ha på mig... Inte långt kvar, måste hitta TVÅ passande outfits...)



Haha kaffeluva, det är en detalj man trodde va bortglömd. XD Söt den blev iaf, ugglan. <3

2011-09-21 @ 10:39:51
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0