Nu jävlar är jag igång!

Sa jag att jag var så pysselsugen med så många ideer så jag har svårt att sova??!
Igår kom jag igång rejält. Sydde en tehuva (eller kaffehuva kanske det ska heta eftersom den ska värma min kaffekanna), klipte ut delar för att sy en till (men tänkte matcha den med det svarta förklädet jag ska sy senare), sydde om en kofta, piffade till en skjorta, började och kom rätt långt med ett sött förkläde som jag ev ska använda på lite plåtning på måndag.
På måndag kanske det blir heldag hos Emelie med massa fotande. Hon är ruskigt duktig och är glad att hon vill hjälpa mig att fixa lite nya bilder hit till bloggen, som jag tänkte personifiera.
Ska ta massor av pinup-bilder på mig, har ju äntligen gått bananas på rockabilly/pinup/50-tals-looken.
Som här straxt innan jag ska på fest;
Och här en vanlig vardag. Kanske inte syns lika tydligt här men, men.
Men nu tänkte jag visa lite pyssel jag gjorde igår.
Tehuvan/haffehuvan. (fast gillade den jag sydde till Nadia bättre; http://susenbusen.webblogg.se/2011/september/utkast-sept-20-2011.html#comment
Får hoppas att jag blir mer nöjd med den andra jag ska göra.)
Den tillpiffade skjortan.
En helt vanlig svart skjorta, jag har målat svalor med textilpennor (älskar dessa textilpennor!!) på ett vanligt vitt tyg och sen sytt på. Taadaa = tillpiffad och personlig. ;) Kanske ska sy om ärmarna lite också, de så långa.
Närbild på svalorna.
Smygtitt på förklädet jag håller på att sy.
Sen var jag med underbara Carina idag och fikade. Ruggigt va tiden går fort, har inte träffat henne sen innan bröllopet. Han med att fynda på rean, köpte en till hjärtlykta för endast 9kr!!!
Denna hjärtlykta köpte jag innan, men nu har jag två  och den nya ska hänga i sovrummet. ^^
Hittade ett par supersöta örhängen som jag tyckte passa mig då jag gillar sy, ett par små saxar.
Men eftersom jag bara har hål i ena örat gjorde jag om den andra till halsband.
Kanske inte syns så tydligt på bilden, men har på mig halsbandet och örhänget. Har dessutom på mig den omsydda koftan (kortade ner den då det va massa hål längst ner), sydde där också dit ett tygmärke jag ritat med textilpennor.
Här är en lite bättre bild på halsbandet och på tygmärket.
Örhänget hänger saxen bara i ena "öglan".
Hej hopp. Kanske kan det dyka upp mer pyssel imorn. ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna aka Retrolover

Åh vad inspirerad jag blir! Supersnygga saker och supersnygg kvinna också! :)

2012-02-03 @ 15:05:31
URL: http://retrolover.blogg.se/
Postat av: Linda H

Grymt snyggt :D

2012-02-03 @ 18:36:25
URL: http://lindamerja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0